Skip to main content

H.A.T.I

ASSalam...

Kepenatan menjengah saat semua aktiviti selesai...
only for that moments la..
Almost 3 hours hiking at UMS PEAKS to identify the trees in botanical garden and continue journey to Waterfall UMS..
The pains felt on the next morning when wake up for subuh prayer..
All my muscles terkejot kali..
huahua.. :P


---finally reached there--

-exhausted face-



At Saturday I joined program silat kalimah Piney with kak zirah..
kasi support kwn bha...
At the begin felt so bored, because my mind already set only after zuhur then go to library..
but then when only a few students joined that program felt pity to leave..
huahua..
again I stayed until the end of program..
Allah doesn't put me there without reasons..
We had a practiced about self-defense..
20 techniques to defend yourself from enemy..
so sedikit sebanyak remind my taekwando technique..
:)
but on that time I felt like been watched by someone..
So curious to know why him pay attention to me more than others members.
Kak zirah bravely asked why he been liked to come close to us and attract our attention..
he mention my face so cute when smile.. (sila muntah hijau)
What you expect me on that moment when he said like that in front of us??
I felt shocked and scared a bit..
Speechless and felt like want to run away
We just smile and take it as a joke.. (dlm hati Allah je tahu)
At the end of the program we had a picture together
While I stand alone suddenly he asked me to come close to him
I thought he just want to ask me about the silat but then he asked my name and my hometown..
oF course i didn't told him directly..
so scared  you know...
I felt unsecured when he put smiling on me..
when i asked my friend piney why him like that she said, "Owhh...abg tu friendly with all..he said my face looked alike her ex-gf"..
what the fish??? :P
Konklusinya di sini 'Don't trust people too much when the want to know more about you when you just met him for the first time'



-piney,kak zirah, and geng JASEC KG E-




me and kak zirah practiced the techniques of self-defense

p/s : everyday I pray for the half of me will come at the right time and right place..
        my future zauj, please let guide me to the way of jannah.. don't put my heart to the person who's not       
        belong to me..




Comments

Popular posts from this blog

Barakallah lakuma Puan Siraj & En. Amir

Assalamualaikum.... happy wedding to my ex-ketua dorm E34 Puan Siraj Munirah & En Amir.. may Allah bless u n happy ever after till Jannah... INsyaallah... :) tahniah.semoga berkekalan hingga akhir hayat.   perkahwinan sulung batch (KISAS) …..Jangan takut lepaskan cintamu dan bercinta dengan ALLAH, sebab ALLAH pasti akan menemukan dirimu dengan jodoh yang benar2 mencintai kamu.Bukankah orang yang soleh/solehah itu dekat dengan Tuhannya? Semakin kamu dekat dengan Tuhan, semakin dekatlah kamu dengan jodoh! P/S : saya ble lgi... :)

WARKAH BUAT SAHABAT...

Assalamualaikum W.b.t.. sahabat......... Izinkan mata penaku menari, mencari irama penghargaan buat ikatan persahabatan yang terindah dan tidak ternilai ini. Sahabatku... Aku suka waktu kau mendorongku bersamamu. Menjadi mawar aspirasi di Taman Larangan buat sembahan raja mujahid di Syurga Idaman. Aku suka waktu kau memberi bimbingan untukku tidak menjadi seperti epal yang berselerakan di tanah. Aku suka waktu waktu kau memintaku kekal sebagai epal larangan di puncak yang di jamin keberkatan. Aku suka waktu kau menceritakan perihal srikandi yang menjadi idola pemudi muslimah. Kekal berjuang walau nyawa menjadi taruhan. Seperti Mashitah, di pujuk anak kecilnya menyusul jalan ke syurga. Juga seperti Sumayyah yang bias menggegar dunia. Fatimah Az-zahra, penghulu wanita syurga Rabiatul Adawiyyah, bahkan Ainul Mardhiah yang bakal dinobat sebagai pemaisuri buat Raja Syahid kerana berjihad mempertahankan kedaulatan Islam. Aku gembira kerana mengenalimu sebagai SAHABATKU... Teman, injak kakiku

Perigi Cari Timba

Malu adalah sifat wanita. Sesungguhnya sifat malu itu ada pada setiap insan. Biarlah malu itu bertempat. Siapa yang memulakan langkah dahulu sama ada lelaki atau wanita itu tidak penting. Yang penting langkah itu bermula. Tiada istilah perigi cari timba di dalam Islam. Sebaik-baik percintaan adalah bercinta selepas bernikah.