Skip to main content

SEJENAK BERSANTAI...(NEKAD)



Hari ini aku bertekad untuk mencari dia walaupun aku tak pasti dimana dia.Aku hanya tahu alamat tempat kerjanya.Alamat rumah juga ada tapi aku tak pasti samaada dia ada dirumah atau sedang bekerja.Dia bekerja shif jadi sukar untuk aku tahu kerana jadual kerjanya aku tak tahu.Inilah kalau komunikasi tiada diantara kami berdua.Berbekalkal duit yang cukup-cukuo untuk aku tambang pergi balik dan duit kecemasan aku pergi mencari dia kekota.Aku tahu tindakanku ini amat bodoh kerana tanpa arah akan membahayakan aku dan anak kecilku.Melihat wajah sikecil melonjak kerianggan kerana dapat berjalan-jalan.Apalah anak kecil ini mengerti tentang gelodak dalam hatiku.Dia suamiku telah beberapa bulan tiada berita dan aku harus bertemu dengannya kerana ingin memberitahu tentang masalah rumah yang kami anak beranak tinggal akan disita.Perjalananku dua jam mengelisahkan hatiku kerana aku bimbang tidak dapat bertemu dengannya dan apa pula akan terjadi.Aku nekad sekiranya aku tidak bertemu dengannya kali ini aku sendiri akan pergi dari hidupnya buat selama-lamanya. Tiba di stesen aku terus mendapatkan teksi terus ketempat kerjanya.Memang malang nasibku kerana dia tiada.Airmataku deras mengalir.."umi,nape nanggis",kata anak kecil berumur 4 tahun yang petah bercakap."em..tiada apa-apa nak cuma habuk masuk kemata umi".Begitulah pembohongganku pada sikecil setiap kali nampak aku menangis.Aku melangkah dengan longlai hanya satu arahku menuju kerumahnya.Aku menahan teksi terus ke Flat tempat tinggl dia. Sekali lagi nasibku amat malang dia tiada.Rumah berkunci dan aku dan anak kecil hanya menanti dipintu keletihan.Setelah kufikir-fikir lebih baik aku pulang saja kekampung halaman kerana tiada guna lagi aku menanti dan mencari sedangkan dia tahulah kemana harus mencariku nanti. Aku sendiri harus berusaha untuk menyelesaikkan segala masalah aku dan satu saja nekadku..aku akan pergi dari kehidupan dia buat selamanya dan meanggap dia tiada lagi dalam hidupku.Sepanjang perjalanan airmata ku sudah kering dan tidak akan menanggis lagi itulah janjiku.Aku berikrar akan mempastikan kehidupan anak-anakku akan terjamin walau tanpa bantuan dia suamiku.Biarlah segala yang berlaku ini menjadi satu pengajaran padaku...

Comments

Popular posts from this blog

Barakallah lakuma Puan Siraj & En. Amir

Assalamualaikum.... happy wedding to my ex-ketua dorm E34 Puan Siraj Munirah & En Amir.. may Allah bless u n happy ever after till Jannah... INsyaallah... :) tahniah.semoga berkekalan hingga akhir hayat.   perkahwinan sulung batch (KISAS) …..Jangan takut lepaskan cintamu dan bercinta dengan ALLAH, sebab ALLAH pasti akan menemukan dirimu dengan jodoh yang benar2 mencintai kamu.Bukankah orang yang soleh/solehah itu dekat dengan Tuhannya? Semakin kamu dekat dengan Tuhan, semakin dekatlah kamu dengan jodoh! P/S : saya ble lgi... :)

WARKAH BUAT SAHABAT...

Assalamualaikum W.b.t.. sahabat......... Izinkan mata penaku menari, mencari irama penghargaan buat ikatan persahabatan yang terindah dan tidak ternilai ini. Sahabatku... Aku suka waktu kau mendorongku bersamamu. Menjadi mawar aspirasi di Taman Larangan buat sembahan raja mujahid di Syurga Idaman. Aku suka waktu kau memberi bimbingan untukku tidak menjadi seperti epal yang berselerakan di tanah. Aku suka waktu waktu kau memintaku kekal sebagai epal larangan di puncak yang di jamin keberkatan. Aku suka waktu kau menceritakan perihal srikandi yang menjadi idola pemudi muslimah. Kekal berjuang walau nyawa menjadi taruhan. Seperti Mashitah, di pujuk anak kecilnya menyusul jalan ke syurga. Juga seperti Sumayyah yang bias menggegar dunia. Fatimah Az-zahra, penghulu wanita syurga Rabiatul Adawiyyah, bahkan Ainul Mardhiah yang bakal dinobat sebagai pemaisuri buat Raja Syahid kerana berjihad mempertahankan kedaulatan Islam. Aku gembira kerana mengenalimu sebagai SAHABATKU... Teman, injak kakiku

Perigi Cari Timba

Malu adalah sifat wanita. Sesungguhnya sifat malu itu ada pada setiap insan. Biarlah malu itu bertempat. Siapa yang memulakan langkah dahulu sama ada lelaki atau wanita itu tidak penting. Yang penting langkah itu bermula. Tiada istilah perigi cari timba di dalam Islam. Sebaik-baik percintaan adalah bercinta selepas bernikah.