Skip to main content

Pesanan buat diri

Peliharalah akhlak kita baik lelaki mahupun perempuan kerana percakapan mencerminkan apa yang ada di dalam hati. 

Hati yang baik akan menuntun lidahnya menuturkan bicara ke arah kebaikan.

Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa kamu, tidak kepada keturunan dan harta kekayaan kamu, sebaliknya Allah memandang kepada hati kamu.

Maka sesiapa memiliki hati suci bersih, nescaya Allah amat mencintai orang tersebut. 

Ketahuilah! Wahai Anak Adam bahawa orang yang paling dicintai Allah ialah orang yang paling bertakwa dalam kalangan kamu.” [HR Muslim 4651]




Comments

Popular posts from this blog

Barakallah lakuma Puan Siraj & En. Amir

Assalamualaikum.... happy wedding to my ex-ketua dorm E34 Puan Siraj Munirah & En Amir.. may Allah bless u n happy ever after till Jannah... INsyaallah... :) tahniah.semoga berkekalan hingga akhir hayat.   perkahwinan sulung batch (KISAS) …..Jangan takut lepaskan cintamu dan bercinta dengan ALLAH, sebab ALLAH pasti akan menemukan dirimu dengan jodoh yang benar2 mencintai kamu.Bukankah orang yang soleh/solehah itu dekat dengan Tuhannya? Semakin kamu dekat dengan Tuhan, semakin dekatlah kamu dengan jodoh! P/S : saya ble lgi... :)

MAPAN#DEWAN TABUNG HAJI KK#2 MAY 2014

Assalam.. juz share the moments wif my frenz.. second year SPTA.. May ALLAH bless our friendship till the end.. wif senior final year... boys over flowers.. my neighbour KG E a.k.a ketua unit transport.. =) with geng HY11.. ^_^ wit apasai.. ..parween n me.. ..peace.. ..big family of SITF.. ..here i am.. p/s : pictures story lot that words... "Happiness lies in placing the pleasure of Allah above all others, including society and including yourself."

WARKAH BUAT SAHABAT...

Assalamualaikum W.b.t.. sahabat......... Izinkan mata penaku menari, mencari irama penghargaan buat ikatan persahabatan yang terindah dan tidak ternilai ini. Sahabatku... Aku suka waktu kau mendorongku bersamamu. Menjadi mawar aspirasi di Taman Larangan buat sembahan raja mujahid di Syurga Idaman. Aku suka waktu kau memberi bimbingan untukku tidak menjadi seperti epal yang berselerakan di tanah. Aku suka waktu waktu kau memintaku kekal sebagai epal larangan di puncak yang di jamin keberkatan. Aku suka waktu kau menceritakan perihal srikandi yang menjadi idola pemudi muslimah. Kekal berjuang walau nyawa menjadi taruhan. Seperti Mashitah, di pujuk anak kecilnya menyusul jalan ke syurga. Juga seperti Sumayyah yang bias menggegar dunia. Fatimah Az-zahra, penghulu wanita syurga Rabiatul Adawiyyah, bahkan Ainul Mardhiah yang bakal dinobat sebagai pemaisuri buat Raja Syahid kerana berjihad mempertahankan kedaulatan Islam. Aku gembira kerana mengenalimu sebagai SAHABATKU... Teman, injak kakiku